onsdag 13 april 2011

Alingsåsgruppen är klar!

Nu är gruppen i Alingsås också klar och det känns jättekul att vi har valt fyra deltagare från Alingsås och sex deltagare från Trollhättan till att vara med i Dramatikerprojektet!

Från början hade vi tänkt att ha en gemensam första dag för båda grupperna redan nu i lördags - men eftersom det dragit ut lite på tiden bestämde jag och Jonathan Lehtonen att spara på det. Men snart så...

Nästa vecka drar projektet igång på allvar och vi träffas tisdagen den 19:e april i Trollhättan och onsdagen den 20:e april i Alingsås.

Nu på fredag den 15:e ska jag och Jonathan faktiskt redan till Alingsås för att passa på att se föreställningen "Bruce, Brenda, David" som Regionteater Väst är där med.

I går föll ett vårregn över Göteborg och då var jag, Jonathan och Lisa Nowotny på Lagerhuset vid Järntorget i Göteborg tillsammans med ett 40-tal andra och lyssnade till när barnkulturvetaren Natalie Davet presenterade sin rapport om Barndramatik på temat "Makt och Maktlöshet" som hon gjort på uppdrag av Barnteaterakademin.

Är du intresserad av rapporten så går den att beställa från Lisa Nowotny, projektledare för Barnteaterakademin på: lisan@angeredsteater.se

Temat "Makt och Maktlöshet" kommer också vara någonting som vi i Dramatikerprojektet förhåller oss till i vårt arbete.

Ikväll går jag också på teater - det är den nordiska, feministiska gruppen Subfrau som kommer till Pustervik i Göteborg med sin föreställning "Subtales - arior från medelklassen"
Ser verkligen fram emot det - det var ett par år sedan jag såg dem senast och jag är nyfiken på vad som hänt sedan dess!

Vill också passa på och tipsa om att Profilteatern från Umeå gästar Göteborg med sin föreställning "Om nu kärnfamiljen är så jävla fet - varför behöver den då så mycket propagana?". De spelar på Frölunda Kulturhus, Göteborg nu i veckan.

Ha det fint!
Lisa Lindén

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar