fredag 17 juni 2011

Hallå alla manus-författare därute! Cornelia här!

Jag sitter här i den illa lägenheten jag bor i, ser regnet skvätta mot fönstren och funderar på vad jag ska äta ikväll. Under dagen har jag utvecklat två av mina karaktärer, BigMac och Tusse. Den ena har blivit mer känslosam medan den andra börjat harkla hårbollar titt som tätt. Min alldeles för söta Alfred har blivit en hjälte i BigMac's ögon. Alfred har fått BigMac att inse att han faktiskt förtjänar snälla vänner som tycker om honom för den han är.

Veckans skriv-pass har varit laddade. Jag har vaknat, sett på några avsnitt av Sex-and-the-City samtidigt som jag ätit, skrivit, borstat tänderna, återgått till skrivandet och sedan fortsatt så med pauser. För att inte bli galen har jag träffat människor i form av vänner för att vila och ladda om tankarna. Denna skrivprocess fungerar ypperligt bra för mig, den fria själen. Då jag om dagarna är ensam i denna lilla lägenhet kan jag även passa på att ha läsning för mig själv,  starring: Cornelia, Cornelia, Cornelia och Cornelia. Jag vet inte varför, men läsningarna i Angered kändes lite mer levande och givande. Men men...

Mitt effektiva skrivande kommer förhoppningsvis fortlöpa! Jag är själv nyfiken på hur storyn kommer sluta, då jag inte kommit överens med själv än hurvida det ska sluta lyckligt eller olyckligt. Ska någon inse att man inte ska bry sig om andras skitsnack? Ska någon bli superhjälte? Ska någon bli mördad? Det drar sig lite mer åt det förstnämnda, men man får se.


Ha det så gott nu ni alla därute! Hoppas allt går väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar