torsdag 21 juli 2011

Never ending story!

Jag har, efter mycket om och men, skrivit ner slutet på mitt manus! Är mycket nöjd! Har en början, och ett slut.. mellandelen måste jag fila på mer! Kommer man någonsin bli helt nöjd..?
Känns som att man stirrar sig blind på sin text.. läser den så många gånger att man nästan glömmer bort hur man vill ha den..

Jag jagar inspirationen, svårt att fånga den ibland! Måste få lång tid på mig att skriva, men jag blir aldrig orolig för att inte bli klar i tid.. vet att inspirationen kommer så småningom, även om det tar tid.

Familjen har frågat mig flera gånger om jag är klar snart, efter många timmars spenderande åt att sitta med manuset, men får förklara att ibland sitter man bara och filar och pillar med texten, utan att skriva till fler sidor. Vad förvånade dom blev! Och jag blev förvånad över att dom tror att det verkar vara en barnlek att skriva ett manus. Efterarbetet tar tid! Mer tid än själva skrivandet, enligt mig. Men det är ju så rooooligt!

Nu ska jag jaga mer inspiration!

Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar